ذائقه ها/ با دلمه سبزیجات رژیم‌ تان را حفظ کنید
نوشته شده توسط : زلال احمدی

چطور بپزم:
1. ابتدا همه سبزیجات را شسته و داخل آنها را خالی کنید.
2. حالا مایه داخل دلمه ها را درست کنید. یک پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه ای مناسب با کمی روغن تفت دهید. وقتی پیاز طلایی شد، ادویه و زردچوبه را هم افزوده تفت دهید.
3. سویای آماده را در آبکش ریخته وقتی آب آن جدا شد به تابه افزوده و بعد از چند دقیقه سرخ کردن، سبزی های خرد شده را اضافه کنید. حالا نوبت برنج خیس خورده و لپه است. وقتی همه مواد خوب سرخ شدند، با اضافه کردن رب گوجه فرنگی و آبلیمو مواد را مخلوط کنید.
4. حرارت را خاموش کنید و تابه را از روی حرارت بردارید. وقتی مواد خنک شد، داخل سبزیجات را با مایه دلمه پر کنید. البته حواستان باشد، خیلی مواد را فشرده نریزید.
5. حالا برای آماده کردن سس، پیاز متوسط باقیمانده را نگینی خرد کنید و در تابه ای بزرگ کمی روغن ریخته روی حرارت بگذارید. پیاز را سرخ کنید تا طلایی شود. کمی زردچوبه، فلفل و رب را اضافه کرده و تفت دهید. سبزیجاتی را که از داخل شکم آنها بیرون آورده اید در دستگاه غذاساز بریزید. این مواد را هم به تابه افزوده و هم بزنید.
6. حالا یکی دو لیوان آب اضافه کنید. حالا نمک را هم افزوده و بگذارید بپزد. بعد از کمی جوشیدن سس، حرارت را کم کنید. دلمه ها را به تابه افزوده و بگذارید حدود یک تا یک ساعت و نیم بپزند. 

 

منبع: آریابانو




:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: